Koh Samed, Chiang Mai, Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Joanne Bleeker - WaarBenJij.nu Koh Samed, Chiang Mai, Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Joanne Bleeker - WaarBenJij.nu

Koh Samed, Chiang Mai, Pai

Door: Joanne

Blijf op de hoogte en volg Joanne

12 Mei 2014 | Thailand, Chiang Mai

Koh Samed
Na twee drukke weken vond ik het tijd voor een relax weekje. Samen met twee Duitse meisjes vertrokken we naar Koh Samed voor een beachweek. Daar aangekomen kregen we instructies van de coördinator Nok. Samen met haar sliep ik 1 nachtje in een huisje en voor de rest van de week had ik het huisje voor mij alleen. Heel chill een tweepersoonsbed voor je alleen. Helemaal nadat je een week op een dun matje op de grond heb geslapen.
De eerste avond gingen ik en Josie 'uit'. We kregen van Nok als advies: if you feel drunk come back to hotel please. En dat we bij de vuurshow geen cocktails moesten drinken want meerdere werden daar ziek van.
De vuurshow was heel gaaf om te zien. 10 gespierde mannen die met vuur allerlei trucs uithalen, op elkaars schouders staan en nog meer gekke dingen. Bij de vuurshow ontmoette we een Deense jongen waar we de avond mee hebben gechilled. Die gaf me de tip om naar Pai te gaan en naar Mae Hong son. In de bar waren we de enige klanten dus chillde de baas en een vriend van de baas met ons mee. Voor een foto kregen we gratis cocktails dusja. Voor de grap ging ik de hand lezen van Josie en vertelde complete bullshit. De vriend van de baas had alleen niet door dat het 1 grote grap was en vroeg me om zijn hand te lezen. Ja tuurlijk waarom niet. Hij vroeg hoe zijn zaken zouden gaan en of het beter ging met geld. Heb hem maar geantwoord dat het eerst nog niet zo goed zou gaan maar dat als hij geduld had het veel beter zou gaan. Hij geloofde me compleet en was helemaal blij en daarom kregen we gratis shotjes. Ze hadden daar kleine ridgeback puppy's. Joanne natuurlijk meteen in love dus knuffelen en spelen met ze. Toen kwam papa Ridgeback. Snuffel Snuffel en Bam. Meneer ging op m'n schoot zitten. Zit je dan, met een megahond op je schoot te knuffelen!
De rest van de week zijn Josie en ik samen elke avond wat gaan drinken bij verschillende tentjes en overdag chillen op het strand. Op woensdag hadden we nog een boottochtje om het eiland heen en konden we snorkelen. Was wel mooi, alleen door het zand was het niet heel helder.
Op de laatste avond waren Josie en Ik naar de Nagabar gegaan, wat erg gaaf was. Met blacklightverf elkaar en andere onder gekliederd. Josie raakte aan de praat met een Duitse jongen en ik met een Thaise, waar ik het erg gezellig mee had. Josie deelde me mee dat ze naar het strand ging. Jah, prima moet zij weten. Ik was nog gezellig aan het socializen. We hadden plek afgesproken en toen ik daarheen ging zag ik ze rond zoeken en verkeerde kant oplopen. Ik erheen en zag Josie in tranen. Ze waren wezen zwemmen en nu waren de spullen gestolen. Haar geld en telefoon en zijn geld. Niet zo handig. Heb haar wat geld geleend zodat ze nog terug naar huis kon, want het was haar laatste dag.
De volgende dag ging ik richting Chiang mai waar ik Rosalie zou meteen om met haar het Noorden te verkennen. 5 uur lang gewacht op de bus, pfoe dat is lang in je eentje. En alleen maar Thaien om je heen..
'Hoe het wachten was is te vinden op m'n facebook.'
Aangekomen in Chiang mai stond ik verdwaasd en moe van het reizen om me heen te kijken. Al snel vond ik de 7/11 voor een ijskoffie en pakte een tûktûk naar Kikie's Hostel. Zo een lief vrouwtje, niet normaal. Omdat ik moest wachten op m'n kamer maakte ze een bed op zodat ik nog wat kon slapen. Nadat ik gesetteld was in de kamer gingen Rosalie en ik de stad beetje verkennen. Hapje eten en 's avonds was er de sunday Evening market. Heerlijk rondgestruind en tussen alle dingetjes gekeken. Shirtje gekocht, mini naaimachine (moet ik nog uitvogelen hoe dat precies werkt) want paar spullen zijn kapot, en 2 korte broekjes (aangezien ik doe in de olifanten week kapot heb gemaakt). De volgende dag wilden we naar Tiger Kingdom en toevallig gingen 3 andere meisjes ook waardoor we een taxi konden delen.
Tigerkingdom.
Wat een ervaring. Was in het begin een beetje sceptisch vanwege de drogeer verhalen etc. Maar daar aangekomen zag je de tijgers stoeien met elkaar, spelen in het water en lekker luieren (blijven katten hé). Eerst mochten we bij de kleine tijgers (9maand), en dat is al aardig groot. De tijgers zijn geboren in gevangenschap en opgegroeid met de mensen waardoor ze eraan gewend zijn om aangeraakt te worden en aan mensen om ze heen. Bij de kleine tijgers mochten we ze een buik massage geven. Eerst had ik iets van whut?? Meesten katten houden er niet van als je aan de buik zit.. ? Maar als snel bleek dat de tijger het zo lekker vond dat ie helemaal lag te genieten. Na de kleine tijgers naar de grote tijgers(2jaar). En deze zijn groot, wauw. De poten zijn mega groot en naja er zijn geen woorden voor hoe geweldig het is. Zo dichtbij een echte tijger, en je kon hem ook nog aanraken. Natuurlijk waren ze soms een beetje geïrriteerd. Ik zat op een metertje van zijn kop af foto's te maken. Een man probeerde met een vies ruikende bloemetje de kop van de tijger omhoog te doen (wat voor mij niet hoefde). Vond meneer de tijger niet tof en begon te brommen. Teken voor mij dat ik moest opstaan (waardoor ik tegen een stroomdraad dat om een boom zat aan stootte en mezelf een schok gaf). Tijgers zijn geweldig en dit is toch een ervaring die voor altijd in mn geheugen zal blijven staan. We kwamen terug van Tiger Kingdom en het eerste wat aan ons gevraagd was: ' voelde jullie die aardbeving ook?' Wij hadden niks gevoeld en wisten niks van aardbeving af.Blijkt dat er een zware aardbeving is geweest en Chiang Rai was het centrum. De witte tempel (uit mijn vorige verhaal) is in elkaar gestort en het hoofd van de Buddha is eraf.. De weg ernaar toe is open gespleten. Echt heel erg zonde.. :(

Die avond hadden we een Nightsafari. In een open tram gingen we door een soort dierentuin waar de herten, gnoe's, koeien, zwijnen etc los liepen. Je kon een bakje eten kopen en ze voeren. We hadden een tijgershow, waarvan ik het heel erg vind dat ik heb gekeken.. Er was een tijger in een kooi van 1*1*1 en je kon daarmee op de foto. Eerste optreden van een Leeuw die ging optreden die er belabberd uitzag, dun en een wond op z'n buik had. Daarna de tijgers, die er overigens wel goed uitzagen, die trucjes moesten doen. Nee, doe je gewoon niet. Simpel als dat. Troostende gedachte was dat als de tijger het zat was hij dat mannetje in 1 klap dood kon hebben.. Had van mij wel gemogen.

Na de tijgershow hadden we een cabaretshow (ik heb dus geen thaise humor) en een dansvoorstelling met ladyboy's. Daarna een watershow wat wel erg gaaf was.
Daar nog nog een safari ritje in de predator prowl waar we langs tijgers, leeuwen, hyena's in 'kooien', zoals je in dierentuin ziet, reden. Er liepen daar giraffen vrij rond die je kon voeren en met hun kop in de tram kwamen. Dat was wel gaaf. Helaas geen foto's want de tram bewoog, het was donker en mochten geen flits gebruiken.

De volgende dag gingen we met een stel Canadezen achterop de scooter naar een meer. De Canadezen hadden we in ons hostel leren kennen. Was echt super gezellig! In een meer gefrisbeed, in een hutne gegeten. Rosalie, ik en Canadeze meisje namen een komkommersalade. Er werd nog gevraagd: 'spicy?' waarop wij reageerden met:' no spicy!' We namen een hap en m'n mond branden weg, zo pittig was het. Plus, er zaten kleine garnaaltjes in. Dacht eerst dat het wortel was, maar nee. De oranje stukjes hadden toch echt ogen.. In de regen terug rijden was wat minder, gelukkig ving de jongen waarbij ik achterop zat de meeste regen op.
Die avond nog met ze uit geweest en meisje uit Denemarken dat bij ons op de kamer sliep in Zoe's corner en gezellig avondje gehad.

De volgende dag moesten we om 11 uur uitchecken. Keihard verslapen en ik werd om 10:50 wakker. Snel maakte ik Rosalie wakker en die rende naar Kikie toe om uit te checken en regelde gelijk ticket voor busje naar Pai. We kregen 15 minuten om spullen in te pakken en we hebben in dit gewoon gered.
Op in het busje naar Pai! Helaas zat er een mega irritante gozer bij ons, en alleen al de manier waarop die praatte gaf me kippenvel en rillingen over m'n rug. Ik hoopte dat hij ziek werd in de reis zodat hij stopte met praten. Dit klinkt erg, I know, maar als je 5 minuten met die gozer door heb gebracht voel je precies hetzelfde over hem.
Aangekomen in Pai waren we op slag verliefd. De sfeer hier alles is zo gemoedelijk en chill. Overal eettentjes, waarbij de bananen pannenkoeken verreweg de beste ever zijn. Die hebben we dan ook elke avond gehaald. Net als dat we elke avond in de Ting Tong bar zaten. Zulke lieve mensen die daar werken en lekkere cocktails. Had nog mn hoedje uitgewisseld voor een pet van de barman. En gewoon weggegaan. Volgende dag maar terug gebracht en toen zag ik Peg, de barvrouw met mijn hoedje op werken. Vroeg ze of ze hem op mocht houden tot we weggingen. Tuurlijk mocht dat! Stond dr vet leuk. Maar mijn hoedje is ook leuk. Echt al zoveel complimenten over gehad en waar ik hem had gekocht.

We hadden nog scooter gehuurd nadat we een lesje van 5 minuutjes hadden gehad. Lekker rondgecrossed en over onmogelijke paadjes gereden. Zonsondergang op de Pai Canyon gekeken, hoewel een grote wolk precies voor de zon ging zitten op dat moment. Van het uitzicht genoten en van de omgeving. Naar de witte buddha in de berg gereden, waar Rosalie heel slim R+J in cement wilde schrijven en compleet verkeerd schreef. Rosalie miste de afslag naar de waterval en daardoor reden we over een zandpad met hobbels en stenen richting viewpoint (toch maar teruggegaan na tijdje rijden vanwege benzine). Verder nog gechilled bij zwembad, geluierd in hangmatten en veel mensen ontmoet! Ook heb ik een minidreadlockje laten zetten :)

Nu aan het wachten op de bus richting Mae Hong son.
kussss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanne

Actief sinds 13 Maart 2014
Verslag gelezen: 1394
Totaal aantal bezoekers 4898

Voorgaande reizen:

03 April 2014 - 17 Juni 2014

Thailand

Landen bezocht: