First week Thailand!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joanne Bleeker - WaarBenJij.nu First week Thailand!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joanne Bleeker - WaarBenJij.nu

First week Thailand!!

Door: Joanne

Blijf op de hoogte en volg Joanne

11 April 2014 | Thailand, Bangkok

Waarschuwing vooraf: Lang verhaal!

6/4
David en ik zouden naar Grand Palace gaan, maar eenmaal binnen was het zo toeristisch (2e Chinezen-invasie) en stond er bij de ticket verkoop dat de emerald boedha dicht was vanwege Songkran schoonmaak. We vonden 500 baht teveel, dus besloten we naar Wat Arun te gaan. Om daar te komen moet je een watertaxi nemen. Is een hele awesome ervaring op zich. In een rij op een wiebelende plateau wachten tot de watertaxi kwam en dan springend erin.
Wat Arun was erg mooi om te zien. Vooral omdat het een hele andere stijl heeft dan de overige tempels die we hadden gezien. Je kon naar boven klimmen met een mega steile trap. En naar beneden was al helemaal een uitdaging.
Hierna moesten we het Royal Hotel waar ik opgehaald zou worden door Greenway. Samen met een Engelse jongen (Oliver) op naar SingBuri!

De plek waar wij verbleven deze week heet Brown House. Er waren veel andere mensen hier, vooral veel Fransen.. Samen met Rosalie, een Nederlands meisje, deel ik mijn kamer. Er is een bar naast ons huis en daar gaat bijna iedereen elke avond heen. We drinken daar emmers 'buckets' met cocktails die totaal niet lijken op de cocktails thuis. Één van de Franse jongens begon te vertellen over zijn thaise massage in Pattaya? dat niet echt een normale massage was.. en dat hij naar de pingpong club was geweest , en dat als ze vragen op de vrijdag na olifanten week of je naar de watervallen wil, je dat sowieso moet doen!

7/4
De eerste dag van Siam Culture week. We gingen wandelen om de buurt te zien en daarna met de truck naar Sing Buri stad. In Sing Buri kwamen nog 4 andere bij ons groepje. Lekker in een Restaurant gegeten en daarna naar een tempel: wat phi kun thong. Bij de ingang heb je een mega grote Boedha en binnen leerde van onze begeleidster Benz hoe we moesten bidden. Je moet een kaarsje aansteken en die in kaarsvet vast plakken zodat deze blijft staan. Dat ging mij niet zo goed af. Mijn kaarsje viel om, rolde in een spleet en was foetsie. Daarna steek je wierook aan en hou je dat in gevouwen handen vast samen met bloemen. Dit is een hele opgave . Na het bidden plak je goudschilvers op verschillende Boeddha's. Vrouwen mogen niet op het hoofd van de Boeddha plakken. Ik was hier niet zo goed in aangezien de goudschilvers verpulverde en er dus meer goud op mij zat ipv boeddha.
Bij de grote Boeddha kon je een muntje in zijn hand gooien. Je staat dan met je rug naar de Boeddha gericht, gooit het muntje over je schouder en als het muntje in zijn hand blijft liggen komt je wens uit. Jeej hij bleef liggen bij mij!

Bij Brown House kregen we Thaise les. Hallo = Sawad Dee kaa ( kaa omdat ik een meisje ben)
Na thaise les ben ik samen met Rosalie rond gaan lopen. 's Avonds kregen we een welkomsoptreden van thaise kindjes, wat erg schattig was. Op een gegeven moment moesten we zelfs mee dansen...

8/4
Vandaag Tempel dag. In onze truck een 2 uur durende reis naar Ayuttaya. Onderweg stopte we bij een tankstation. Ik haalde een ijsje en Joanne en ijsje eten gaan niet samen. Al helemaal niet in een rijdend busje. Eindresultaat: mijn witte broek is roze gevlekt.
Bij de eerste tempel gingen we onze toekomst voorspellen. Met een wens in je hoofd schudde je met een koker vol stokjes, tot er 1 uitviel. Op het stokje staat een cijfer. Mijn stokje had nummer 8. Je krijgt een briefje en daarop staat je voorspelling. Mijn toekomst ziet er niet zo rooskleurig uit.. 'Travel will bring you succes and opportunity. Love will nog go as expected. Luck is avoiding you. Be careful about losing things'. Het reis gedeelte is goed in elk geval..
Hierna een ruïne van een tempel. Eigenlijk waren dit de Tombes van koning 'de zoveelste' en zijn broer en vader. De Birmezen hebben hier alles vernietigd in de oorlog tussen Birma en Thailand. Was erg mooi daar. Veel onthoofde Boeddha's. ter afkoeling een kokosnoot gekocht. Kokosnoten zijn lekker.
Op naar de volgende tempel. Hier had je een boeddha hoofd in een boom. En vele andere Boeddha's wat weeral erg mooi was.
Na de lunch nog een tempel en hier stonden olifanten. Hier kon je een ritje mee maken als je wilde. Je kon ook op de foto met een kleine olifant, die ging dan in een rare houding zitten. Dit was sneu. Daarna naar de floating market ( die niet zo floating was).
Het was een bloedhete dag (42°C) en op deze markt stonden geiten en schapen en je moest dan water kopen om te geven aan ze. Ze hadden zelf geen emmer met water oid. Vond ik toch wel erg zielig.

9/4
Na het ontbijt gingen we onze eigen armbandjes leren maken en kon je een armbandje kopen met je naam in het Thai. Daarna gingen we thais koken in de andere accommodatie van Greenway: Twin House.
Na het eten van ons eigen gemaakte eten gingen we naar het zwembad. Heerlijk gezwommen en een Thaise massage genomen met Oliver en Sophie. 's Avonds was er een Barbecue. Dit was best wel grappig vanwege de bbq. Dat is een klein rond ding met een torentje en erom olie zodat je dingen kon frituren. 's avonds was er groot feest bij de bar waar we elkaar drank spelletjes leerden. Wij leerden 'get fucked' en damn daar word je dronken van. Was een te gekke avond waarbij we veel hebben gelachen.

10/4
Mega brakke ochtend, waarbij we patat als ontbijt kregen. Ja serieus. Patat.
We gingen langs een school waar hier vrijwilligerswerk wordt gedaan en daarna naar Queen project (ik vond dit niet heel erg interessant).
Na de lunch nog een tempel waar een liggende boeddha was. 'Wat po' vond ik zelf vele malen mooier..
Er was daar een boom. Een speciale boom. Een boom met bloemen. Je moest een wens doen en dan in je handen klappen. Als er een bloem viel dan kwam je wens uit. Nou aangezien mijn toekomst voorspelling bleek dat geluk me uit de weg gaat, wenste ik op geluk. En natuurlijk viel er geen bloem.

10/4
Precies een week geleden kwam ik aan in Bangkok. Het voelt alsof ik hier al een eeuwigheid ben.
We gaan verhuizen naar de Twin house, dus alle spullen moesten weer ingepakt worden.
Maar eerst. Een bezoekje aan de tempel Wat Phra Phuttabat. zin deze tempel kon je de voetafdruk van Boeddha aanschouwen. Ik zag er alleen totaal geen voetafdruk in.. Er was in deze tempel een trap met 3 ingangen. De linker ingang was voor liefde, de middelste voor werk en de rechter voor gezondheid. Je moest een wens doen en dan van de trap met ingehouden adem af lopen. Ik koos voor de linker trap en het lukte me om beneden te komen zonder te ademen.
Na de lunch gingen we naar de Monkeys!!!! In het stadje zelf liepen al apen los rond en bij de 'Monkey tempel' waren er mannetjes om de apen van je af te houden als ze vervelend gingen doen. Benz kreeg ook een stok om ons te verdedigen.
De aapjes vonden mij erg leuk, ze bleven maar op me springen. op gegeven moment had ik 3 of meer apen op me zitten chillen. Mijn haar vonden ze erg geweldig. Ik denk dat het erg lekker smaakte aangezien ze het op aten. De aapjes waren echt super leuk! Heb hele mooie foto's gemaakt, maar kan alleen de foto's van mijn mobiel op de blog zetten. Sorry!!

Voor het weekend zijn we in Bangkok! Songkran! De reis naar hostel was een hele ervaring maar we zijn er!!


  • 12 April 2014 - 15:39

    Ida Ibelings:

    Mooi geschreven verslag nussie!! en wat heb je al veel gedaan!
    geniet ervan! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanne

Actief sinds 13 Maart 2014
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 4895

Voorgaande reizen:

03 April 2014 - 17 Juni 2014

Thailand

Landen bezocht: