Olifanten week! - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Joanne Bleeker - WaarBenJij.nu Olifanten week! - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Joanne Bleeker - WaarBenJij.nu

Olifanten week!

Door: Joanne

Blijf op de hoogte en volg Joanne

18 April 2014 | Thailand, Umphang

Voor het weekendje Bangkok werden we vervoerd in een minibusje. Tijdens de rit maakten we een noodstop om een overstekende leguaan te laten passeren. In Bangkok aangekomen was het nog een hele opgave om het hostel te vinden, aangezien deze niet op 5 minuten loopafstand was (wat wel op de site stond). Die avond vroeg naar bed want de volgende dag weekend markt en Songkran!
De weekend markt (Chatuchak market) was mega groot. Heb daar 3 broeken gekocht, een shirtje en een waterpistool (mini mouse) + waterdichtzakje voor de middag.
Na onze spullen gedropt te hebben gingen we richting Khao San Rd. In 1 woord: AWESOME! Met wildvreemden watergevechten houden, iedereen deed mee. We waren binnen no time zeik en zeiknat! Mijn broek gaf een beetje af dus mijn benen en voeten waren blauw. De dag erna gingen we op tijd naar huis, want ik ging die avond al naar de olifanten!

De olifanten week
Om 20:30 gingen we een minibusje waar we 7 uur in moesten overleven. Ik had 2 stoelen voor mezelf waardoor ik een paar uurtjes heb kunnen slapen. We stopten bij en een tankstation, maar dat moest een busstation zijn. Daardoor ontstond er lichte paniek bij mijn medereizigers, maar dat werd al snel verholpen. We werden opgehaald door een truck waarmee we een 4 uur durende koude, bochtige rit gingen maken. Ondanks dat er 1 wagenziek werd vond ik het een vrij rustige reis. Misschien wel omdat Co en ik de hele rit op de grond van de truck hebben geslapen.
Na aankomst konden we nog even in een bed slapen om 's middags bananenbomen om te hakken en aan de olifanten te voeren. Dit doe je elke dag. Vanwege Songkran hielden we ook een watergevechten vanuit de truck, kregen we waterig bier en whiskey. Uiteindelijk belanden we op 1 of ander feestje waarbij bij binnenkomst gelijk mijn tiet werd vastgegrepen door een Thaise vrouw. 'S avonds nog een drankspelletje gedaan met onze begeleider (Tun) en met de baas. We kregen ze zo bezopen dat de baas moest kotsen, maar ging wel als een bikkel door.

De volgende dag weer bananenbomen omhakken. Nadat we de zware boomstammen in de truck hebben geladen worden wij ingeladen. Je zit op de stammen achterin de truck in de openlucht. Je voelt de warme lucht langs je lichaam gaan en de zon streelt je met zijn warme stralen. Het uitzicht maakt de reis helemaal af. Overal waar je kijkt zijn bergen vol groen. de ene nog mooier dan de andere. geweldig.
En dan de olifanten. Wat een prachtwezens zijn het toch. Ik kan niet beschrijven hoe ik me voelde toen ik op de olifant reed en met ze zwom. De olifant waar ik op reed heet Boendi, en heeft een superleuke band met haar mahout. Die hoor je ook heel vaak Boendi Boendi Boendi roepen.
Overwinning voor mezelf: Een spin aangeraakt en op de foto met een bananenspin.
De volgende dag gingen we na de olifanten naar de Palatha Waterfall. Dat was erg mooi en daar konden we zwemmen. Na het zwemmen werden we een soort attractie voor de Thai'en die daar waren. Ze wilden allemaal met ons op de foto en er werden wel 100 foto's gemaakt. Daarna kregen we soort chips van ze en moest ik ergens van proeven. Note to self: stop niet zomaar eten in je mond. Allemachtig wat was dat pittig. Daarna gingen we terug naar het Umphang House waarbij we onderweg veel suïcidale dieren hebben moeten ontwijken.
Gisteren gingen we na het spelen met de olifanten kamperen. Het zou namelijk niet gaan regenen. We reden met de truck ergens heen waarna we vervolgens moesten uitstappen en een berg gaan beklimmen. En dat was een ware hell. Nee serieus. 40 minuten lang stijl omhoog klauteren met een rugzak (met een cola en whiskeyfles) terwijl het bloedje heet was. Zo bezweet als de neten kwamen we op onze kampeerplek aan. Ik vluchte er eventjes vandoor om van het uitzicht te genieten en de zonsondergang. Daarna de tenten (maakt niet uit dat een gat inzit hoor) opgezet en kampvuur gebouwd. Primitief gebarbequed terwijl we genoten van een Chang biertje. Tun en Bamboo ( oké zo heet hij niet echt, maar wij noemen hem zo sinds deze avond) zaten aan de ' Happy Water' . Dat is iets van Whiskey en soda, en ranzig. We aten pannenkoeken en spiesjes met kip en groentjes. En ja, ik heb weer sinds tijden kip gegeten! En het ging goed ( kan ook door de drank komen).
Tun ving een sprinkhaan en reeg deze aan een stokje, om hem vervolgens te barbequen. Zo dapper als ik en Nadja waren stopten we allebei zo een grasshopper in onze mond. Woehoee! Na ons durfden er nog een paar het aan om er 1 op te eten.
Natuurlijk maakten we er een feestje van waarbij het drankspel Slaps werd gespeeld. We hadden eigengemaakte instrumenten( beeld in een zak met blikjes, een plastic vat en een verrotte gitaar) waarbij een liedjes zongen. Mega gezellige avond waarbij we onwijs veel hebben gelachen.
Om een uurtje of 3 gingen we slapen, in een tent, zonder matje. Je ligt dus op de grond. Wij ( Hester, Nadja en ik) hadden de Dutchie tent, aangezien we alle 3 Nederlands zijn. We werden om 6 uur wakker gemaakt om de zonsopgang mee te maken. Maar aangezien de begeleiders een hangover hadden waren we een beetje te laat. Maar het uitzicht was onwijs mooi.

Nadat we weer terug waren (vandaag) gingen we raften. Oftewel heel chill op een opblaasbaar bootje de rivier over, met af en toen een stroomversnelling. We zijn nog wel tegen een rots aangeknald.
Na het raften gingen we naar De Mooiste Waterval van Thailand en die staat op nummer 6 van de wereld.
Als mensen de weg naar Umphang toe al erg vonden dan waren ze nu de lul. De weg was onverhard en slipperig door de modder. Je moest je stevig vasthouden anders vloog je de truck uit. Ik zelf vond dit supertof maar andere werden wagenziek. Heb denk ik wel wat extra blauwe plekken.
De waterval was supermooi en we hebben daar gezwommen in de regen. Ik ben nog met Co, Judith en Lauranne naar boven geklommen om meer te kunnen zien. Mega vet.
Weer terug naar Umphang House voor een warme douche. Terwijl ik op mijn kamergenootje wachtte tot ik aan de beurt was hoorde ik geknetter op de gang. En Pats elektriciteit uit. Ik kijken, maar dit verwachtte ik niet om te zien. Er vlogen vuurbollen onder luid geknetter naar beneden. Elektriciteit kabel doorgebrand. Geen warme douche voor mij dus. Gelukkig doet alles het nu weer en is het de laatste avond. Morgen weer terug naar Singburi om daar min. verjaardag te 'vieren'. Best raar, jarig zijn in een ander land.

En dit was mijn weekje!!!

kuss

PS: de olifanten week is wel anders dan hoe travelactive het je aanbiedt. De olifanten naar de jungle brengen doe je dus niet, en de mahouts zouden dat ook niet toestaan.

  • 19 April 2014 - 11:48

    Rémon:

    Geweldige foto's ook!

  • 21 April 2014 - 21:51

    Gerda:

    Fijn om te lezen hoe goed het je naar je zin hebt. Geweldige die week bij de olifanten en schitterende watervallen en watergevechten.
    Geniet maar van de volgende week!!
    kus mama

  • 23 April 2014 - 23:01

    Chris, Renata:

    Nou zo te lezen vermaak je je wel... Groetjes en nog veel plezier Chris, Renata en kidz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanne

Actief sinds 13 Maart 2014
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 4894

Voorgaande reizen:

03 April 2014 - 17 Juni 2014

Thailand

Landen bezocht: